miércoles, 5 de octubre de 2011

CHISPAS TIC I EDUCACIÓ

1- Característiques bàsiques del currículum bimodal.


Afirma que les activitats d'aprenentatge dels alumnes seran dues: memoritzar i fer, amb ajut de diferents documents.


D'una banda les activitats de memoritzar tracten l'adquisició de vocabulari i dates que són imprescindibles per llegir, comunicar-nos per pensar, etc.
Cada professor a la seva assignatura decidirà un llistat de diferents paraules que conformin un vocabulari imprescindible i un vocabulari desitjable.Durant les diferents sessions de classe es treballarà aquest vocabulari amb diferents activitats.La finalitat és aconseguir que els nens/es integrin a la seva ment aquest vocabulari, al mateix temps que el comprenguin i l'utilitzin, però no només a l'hora de parlar sinó també a l'hora de raonar i pensar.
Una de les activitats per a la memorització d'aquest vocabulari són els llibres de text digitals.


D'altra banda les activitats pràctiques ajuden a resoldre problemes, a analitzar i planificar frases, a desenvolupar projectes, etc.
Els alumnes sempre podran realitzar les activitats pràctiques consultant documents des de Internet, llibres, apunts etc.
L'objectiu primordial és que el alumnes s'acostumin a utilitzar Internet i les diferents eines del TIC però sempre respectant el temps assignat a aquesta activitat.
Aquestes activitats es poden realitzar individualment o per grups i d'aquesta manera també crearan diferents experiències adquirides a la seva memòria.
El nen/a desenvoluparà capacitats cognitives, intel·lectives i competències bàsiques generals.


També existeixen dintre del currículum bimodal existeixen dos tipus d'exercicis i exàmens: exercicis i exàmens memorístics i exercicis i exàmens pràctics amb ajut documental. L'examen seria com un exercici més de classe i es realitzarà en un temps limitat.


2- El currículum bimodal es podria aplicar a primària i la ESO?


En la meva opinió seria favorable aplicar el currículum bimodal a educació primària i a la ESO ja que entre d'altres motius, molts alumnes suspenen exàmens i exercicis perquè només memoritzen i no arriben a entendre allò memoritzat, i a l'hora d'expressar-ho oralment o per escrit o fan malament.
També considero que seria positiu que els alumnes poguessin tenir material, documents, apunts, etc, perque no cal memoritzar informació que després no serà útil a la nostra vida quotidiana.


3- M'estic convertint en una i-person?


Penso que ja sóc una i-person ja que utilitzo constantment Internet i diferents TIC perquè em són rentables i m'ajuden amb aquells problemes que apareixen per exemple a l'hora de realitzar un treball. Però no em considero una noia amb dependència d'Internet ja que de vegades no es necessari encendre l'ordinador o mirar desde el mobil qualsevol dubte sinó que amb el raonament i algun diccionari sóc capaç d'aconseguir resoldre-ho.


4- Com penso crear la meva memòria auxiliar? Com faré aquest emmagatzemament d'informació?


Aquest blog serà la meva memòria auxiliar sobre les TIC, aquí recopilaré tota la informació necessària i realitzaré les activitats pertinents sobre aquesta matèria. Encara desconec una mica el funcionament del blog però amb la pràctica aniré aprenent coneixements nous. L'emmagatzemament d'informació el realitzaré per mitjà de la publicació de noves entrades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario